top of page
חיפוש

פשוט לנשום...


תרגול קבוע של תרגילי נשימה בשגרת היומיום שלנו מציע מתנה שלא תסולא בפז: מרחב של רוגע בתוך הכאוס של החיים. תרגילים אלו, פשוטים אך מאוד אפקטיביים מכילים את המפתח להפחתת מתח, שיפור המיקוד וקידום מערכת עצבים מאוזנת.

אספתי לכם עשרה תרגילי נשימה לאיזון מערכת העצבים.

נשאר לכם רק לבחור...ולהתחיל לתרגל בצורה קבועה!


1. נשימה סרעפתית עמוקה:

טכניקה זו כוללת שאיבת נשימה עמוק לתוך הסרעפת שלנו. כשאתה שואף דרך האף,

הרגיש את הבטן שלנו עולה כמו בלון. נשפו לאט דרך הפה. תרגל זאת במרחב שקט, הארך בהדרגה את משך כל נשימה. נשימה סרעפתית עמוקה מגבירה את זרימת החמצן, מאטה את קצב הלב ומרגיעה את המוח.


2. נשימה: 4-7-8

בעזרת טכניקה זו, שאפו עמוק דרך האף, ספירה של ארבע. עצרו את נשימתכם לספירה של שבע, ונשפו באיטיות דרך הפה שלכם לספירה של שמונה. דפוס זה מפעיל את התגובה הפאאסימפתטית של הגוף, מפחית את הורמוני הלחץ ומטפח תחושת רוגע.


3. נשימות קופסאות:

דמיינו לכם קופסא בעלת 4 צדדים כאשר כל צד מייצג שלב בטכניקת הנשימה. שאפו לספירה של ארבע, החזיקו למשך ארבע ספירות, נשפו במשך ארבע ספירות, ואז עצרו לארבע ספירות נוספות. קצב מובנה זה מווסת את הנשימה שלנו ומייצב את קצב הלב שלנו, ובכך מרגיע ביעילות את מערכת העצבים שלנו.


4. נשימת נחיריים חלופית:

כסו את הנחיר הימני עם האגודל ושאפו עמוק דרך הנחיר השמאלי. לאחר מכן, החלף וכסה את הנחיר השמאלי שלנו עם הקמיצה בזמן שאתה נושף דרך הנחיר הימני. טכניקה זו מאזנת את זרימת האנרגיה פנימה, תוך הרמוניה של מערכת העצבים שלנו.


5. נשימה מהדהדת:

נשמו בקצב של חמש נשימות בדקה, או שאפו ונשפו במשך שש שניות כל אחת. זה מהדהד עם המקצבים הטבעיים של הגוף שלנו, משפר את השונות בקצב הלב ומקדם קוהרנטיות בתוך מערכת העצבים שלנו.


6. נשימה מזמזמת.

קח שאיפה עמוקה דרך האף ועם הנשיפה צור צליל זמזום רך. לרעידות המופקות יש השפעה מרגיעה על מערכת העצבים, בדומה לשיר ערש מרגיע המשקיט מחשבות חרדה.


7.נשימה שווה

שאפו ונשפו במשך אותו זמן, כמו ספירה של ארבע עבור שניהם. טכניקה זו מעודדת

איזון נפשי בתוך הנשימה שלנו, שולחת אותות של הרפיה בכל הגוף.


8. נשימות הדמיה מודרכת:

שלבו נשימה מודעת עם דמיון מודרך. שאפו בזמן שאתם מדמיינים אנרגיה חיובית מזמינה בצבע האהוב עלכם, ונשפו תוך שחרור מתח ולחץ. טכניקה זו מעגנת את המיקוד שלנו ומקדמת הרפיה בו זמנית.


9. נשימה ממושכת:

שאפו בעדינות לספירה של שלוש ואז נשפו באיטיות לספירה של שש. הארכת הנשיפה מפעילה את התגובה המרגיעה של הגוף, ומקלה על מערכת העצבים שלנו למצב של שלווה.


10. נשימות בטן בידיים:

הניחו יד אחת על החזה והשנייה על הבטן. שאפו עמוק, מרגישים את הבטן מתרחבת בזמן שהחזה נשאר דומם. תרגול זה מעודד נשימה סרעפתית, מאותת למערכת העצבים שלנו להירגע ולהשתקם.


שילוב הטכניקות הללו בשגרת היומיום שלנו מצייד אותנו בערכת כלים מגוונת לניווט באתגרי החיים. כאשר אנחנו מטפחים קשר עמוק עם הנשימה שלנו, אנחנו יוצרים מרחב של שלוה ורגיעה.

אז קדימה לרגיעה...


3 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page