top of page
חיפוש

לא לפחד מהפחד...

החיים הם מסע מאתגר ומלהיב. לא פעם אנחנו מוצאים עצמינו ניצבים מול הזדמנויות ל"קפיצת מדריגה" או שינוי עמוק שכל כך ייחלנו אליו. בשכל, אנחנו מבינים היטב מה עלינו לעשות וכיצד עלינו לפעול אך בעולם הרגשי הדברים עובדים "קצת" אחרת. לצד התרגשות ושמחה, מתעוררות בנו גם תחושות אחרות של לחץ,פחד וחשש מהלא נודע. המפגש עם התחושות ה"לא נעימות" יכול להיות מאוד מתסכל ובמקרים מסויימים עלול אף לגרום לנו לנסיגה, הימנעות וויתור על ההזדמנות לשינוי.


כאשר אנחנו "נמנעים" מלפעול כפי שרצינו בגלל פחד או חשש אנו מרגישים "הקלה זמנית" בלחץ. אבל לטווח הארוך פעולת ההימנעות תגביר את הפחד והוא ילך ויתעצם.


המפתח להתמודדות עם רגשות מעכבים נקרא "פרדוקס הרגש".

כשאני לא מסכים להרגיש – הרגש ילך ויתעצם.

כשאני מסכים להרגיש – הרגש יאבד מהעוצמה המוגזמת שלו.

כשאני קובע תור לשיננית, אני מודע לכאב הכרוך בכך ועדיין אני מגיע לטיפול ואפילו משלם עליו. מה שנותן לי את הכוח לעבור את הסבל הוא ההבנה בתועלת שתצמח לי מהטיפול.

באותה מידה, כשאני לפני צעד חשוב בחיים, אני צריך לדעת שהפחד יגיע!, החששות יופיעו!. וכשהם יגיעו אני צריך להתייחס אליהם בצורה טבעית ככאב "גדילה". במקום לנסות "למחוק" אותן, "להעלים" אותן ולהילחם בהן בכל הכוח -מה שרק גורם להן לגדול ולהתעצם. במקום זאת אני מניח לרגשות הפחד "להסתובב באזור", לעבור ל"רקע". אני מקבל אותן כסימן שמשהו טוב ומשמעותי עומד לקרות. אני "מתיידד" איתן והולך איתן יד ביד לכיוון המטרה החשובה.


זהו הפרדוקס- ככל שאני אתאמץ להילחם עם רגש הפחד הוא ילך ויתעצם. ככל שאסכים להרגיש גם רגשות פחות נעימים, ואבין שהפחד הוא רגש טבעי ונורמלי המעיד על צמיחה משמעותית- עוצמת רגש הפחד תלך ותפחת.

נשמע מוזר? נסו ותיווכחו!











6 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page